بازاریابی چریکی چیست؟

بسیاری از شرکتها به منظور معرفی برندهای تجاری خود، وقت و هزینهی بسیاری را برای فعالیتهای بازاریابی صرف میکنند؛ با این حال، صرف هزینهی زیاد، لزوما به معنای موفقیتآمیز بودن یک کمپین نیست؛ یک جایگزین مناسب برای کانالهای سنتی بازاریابی، «بازاریابی چریکی» یا گوریلا مارکتینگ (Guerrilla Marketing) است که به طور معمول شامل هزینههای کم و تاکتیکهای غیرمعمول برای رسیدن به مخاطب است. بازاریابی گوریلا مارکتینگ محیطی با بهکارگیری اماکن عمومی و اشیای درون آن، به روشی غیرمعمول کار میکند؛ سپس توجه مصرفکنندگان را به خود جلب و آنها را ترغیب میکند تا به فکر مکان یا اشیاء متفاوتی باشند. در این مرحله ذهن آنان تقویت شده و شروع به تولید انرژی چی میکند و انرژی چی را در بدن آنها بالا میبرد! شفا که از درون شروع می شود ، تصمیمات و دیدگاه آنها را در خارج منعکس می کند. مثلاً شرکت مبل سازی IKEA با چند روش ابتکارانه در ایستگاه های اتوبوس به جای آن صندلی های پلاستیکی اذیت کننده مبلمان خود را به طور رایگان تعبیه کرد تا مردم بتوانند بر روی آنها بنشیند و میزان راحتی و کیفیت آن را به طور واقعی درک کرده و بسنجند . ریکی در ژاپن, سنگ های انرژی زا, شیوه های مختلف ریکی, کانجی ریکی, منشور انرژی, نویسنده کتاب چارمیان وینسر, هاله های انرژی اطراف بدن, هاوایو تاکاتا, همسویی در ریکی چیست؟

شما در این روش بازاریابی از وقت و انرژی و تخیل خود استفاده میکنید و فقط با پول به سراغ جذب مشتری نمی روید. استفاده از روش های بازاریابی گوریلا مارکتینگ میتواند چندین دلیل داشتهباشد؛ برای مثال، مشاغل کوچک و متوسط ممکن است بودجهی لازم برای صرف کردن در بازاریابیهای گرانقیمت را نداشتهباشند؛ بهعلاوه، اگر یک کمپین بازاریابی چریکی در هدف خود، یعنی شگفتزده کردن مشتری ها و تأثیرگذاری بر آنان، موفق باشد، ممکن است این افراد را ترغیب کند که محصول یا برند موردنظر را به آشنایان، دوستان و خانوادهی خود معرفی کنند؛ یعنی فرد به طور مؤثر یک کمپین بازاریابی درست کرده و به سرمایهگذاری و پشتکار نیازمند است. با توجه به کمبود بودجه بازاریابی و تبلیغات شرکتهای کوچک ، بازاریابی چریکی به طور مشخص برای این نوع کسب و کارهای بسیار مؤثر خواهد بود. این در حالی است که در کسب و کارهای بزرگ با ریسک بسیار زیادی همراه است.

با ایجاد یک ایده خلاق و پیاده سازی کارهای هنری بر روی پیاده روها و خیابان ها که جنبه تبلیغی داشته باشند می تواند بسیار جلب توجه نماید. بازاریابی چیریکی بسیار بیشتر از انواع سنتی خود بر روی مصرف کنندگان اثر میگذارد. این روش تبلیغات بسیار جذاب و وسوسه برانگیز است . اگر صاحب و کسب و کاری هستید با روش های مختلف بازاریابی آشنا شوید و بررسی کنید کدام روش برای کسب و کار شما مناسبتر است. یک مثالی که می توانیم از بازاریابی Experiential برای شما داشته باشیم اشاره به پله های پیانویی وولکس واگن در سال 2019 است . همچنین ما در ادامه این مقاله قصد داریم که شما را با آموزش ریکی شیراز بیشتر آشنا کنیم و در مورد آموزش ریکی شیراز بحث کنیم. نکته مهمی که در هر دو از گروهها دیده می شود این است که برای دریافت این نیروی شفابخش الهی نیازی به اعتقاد حتی به خود خدا به عنوان منبع انرژی شفابخش و ادیان الهی نیست و همچنین فرد فرقی ندارد مشرک باشد یا کافر و یا گناهکار، برای همه یکسان است. با تمرکز بر لحظه حاضر ، آنها راهنمایی برای ارتباط با انرژی ریکی شما ارائه می دهند ، که ممکن است به روش های مختلف به تقویت احساس رفاه شما کمک کند.

متاسفانه در مبحث متافیزیک به لطف کتاب های سر تا پا اراجیف هندو, قریب به ۹۰ درصد اساتید متافیزیک همه چیز را عامل متافیزیکی میدانند به غیر از ذهن! با داغ شدن این پست همه متوجه شدند که همه چیز زیر سر خود شرکت است . آن دو چاکرایی که مستثنی هستند شامل چاکرای فرق سر و چاکرای ریشه میباشد که به ترتیب رو به بالا و رو به پایین قرار میگیرند. شرکتها میتوانند با مشارکت در رویدادهای مرتبط، که ممکن است مورد توجه مخاطبان قرار گیرند، به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کنند؛ همچنین، میتوانند به فضاهایی واقعی در زندگی یا فضاهای آنلاین دست پیدا کنند؛ جایی که با ارائهی محصولات یا نمونههای رایگان ممکن است بتوانند با مخاطبان هدف تعامل داشتهباشند. به همین دلیل برای تماشاگر جالب به نظر می رسد و همین عامل سبب می شود او به صورت دهان به دهان این جذابیت را برای دیگران بازگو کند و همچنان تبلیغ ، تاثیر واقعی خود را داشته باشد . مثال: شرکت «DirtBuster» سالهاست که از طریق کانالهای بازاریابی سنتی، مانند چاپ و رادیو، محصولات شویندهی خود را تبلیغ میکند؛ با این حال، در سالهای اخیر فروش آن روند نزولی داشتهاست و عوامل آن متوجه شدند که باید استراتژی بازاریابی خود را تغییر دهند؛ بنابراین، تصمیم گرفتند که یک کمپین بازاریابی چریکی محیطی تشکیل دهند که شامل استفاده از نقاشیهای گرافیتی (reverse graffiti) باشد؛ در این روش آنها یک شابلون را روی یک فضا قرار میدهند و قسمتهای پوشیدهنشده را شستوشو میدهند و بهراحتی نام شرکت را در پیادهروهای کثیف شهر تبلیغ میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید