بازاریابی چریکی یا Guerrilla Marketing چیست؟

گاهی شرکت های کوچک اگر بازار هدف خود را مشخص کرده و طبق نیاز مشتریانشان عمل نمایند ، قطعاً می توانند از شرکت های بزرگتر در عرصه کاری خود سبقت بگیرند . 2. یک شرکت تبلیغاتی ساخت ساعت مچی ، دستگیره اتوبوس ها را به شکل ساعت طراحی کرد ، طوری که مسافران هنگام گرفتن دستگیره ها حس می کردند واقعاً ساعت به مچ آنها بسته شده است و می توانستند زیبایی آن را به وضوح ببینند. روش های متفاوت تبلیغاتی مرسوم از جمله تلویزیون ، تیزرهای تبلیغاتی ، چاپ بنر و بروشور ، تابلو سر در مغازه ، طراحی و ساخت بیلبورد ، تلویزیون شهری ، تابلو روان ، تابلو ال ای دی و روشهای مبتنی بر وب ، همچنین شبکه های اجتماعی موجود است . بلکه تراکت هایی که بر روی آنها نوشته شده بود (دزدیدن گوشی شما ساده است تلفن خود را در وودافون بیمه نمایید) را در کیف مردم جایگذاری می کردند . بازاریابی چریکی قدمتی 6000 ساله دارد و به قرون مصر باستان و ورق های پاپیروس بر می گردد که مصری ها برای درج پیام ها و ساخت پوسترهای تبلیغاتی استفاده می کردند .

بازاریابی چریکی به تکنیکهای بازاریابی کمهزینه و خلاقانه اشاره دارد که شرکتها برای معرفی برند تجاری خود از آنها استفاده میکنند و برای جلبتوجه عموم مردم، از تاکتیکهایی مانند غافلگیری و ترس بهرهمند میشوند. وی در این کتاب روشهای غیر سنتی ، کم هزینه بازاریابی را معرفی نموده است. اینکه مشتریان شما بیشتر از روشهای سنتی برای برقراری ارتباط با شما استفاده می کنند و یا از روشهای اینترنتی . این نوع تبلیغات سعی دارد که با کاهش هزینه ها و افزایش جذابیت تبلیغ ، به طوری که از تکرار و تقلید بپرهیزد و پیامی ماندگار را در ذهن مخاطب هدف تداعی نماید و با پیگیری مکرر و استفاده از برنامه ها و راهبردهای جدید موجب توسعه یک کسب و کار شود . در یک تبلیغ چریکی همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا یک تبلیغ موفق و ماندگار در ذهن مخاطبان ایجاد کند و مخاطبان بیشتری را به سوی هدف سوق دهد.

روش تبلیغاتی پارتیزانی سعی می کند تا با شناسایی خواسته مشتریان و سبک زندگی و رفتارها ، فرهنگ و تمدن ، تبلیغ منحصر به فردی را خلق نماید. این مدلهای تبلیغاتی تکراری شدند و نوبت به خلق ایده های جدید و نوین با هزینه کمتر رسید و کلمه ای با عنوان بازاریابی چریکی نمایان شد . این تبلیغ در همه شرکت های کوچک ، متوسط و بزرگ قابل پیاده سازی است و به عنوان یک راهکار ثابت سالیانه در برنامه ریزی شرکت های تبلیغاتی گنجانده می شود . آقای جی کنراد لوینسون پدر علم بازاریابی پارتیزانی برای اولین بار در سال 1984 کتابی با عنوان بازاریابی پارتیزانی را منتشر کرد . تبلیغات چریکی سعی می کند با استفاده از ایده های بسیار ساده اما انعطاف پذیر و خلاق در دل مخاطبان رسوخ کرده و با کمترین هزینه بهترین کاربرد ، کیفیت و سود را همراه داشته باشد . هدف کسب سود در طول زمان است نه فروش لحظه ای . این روش توانست مشتریان خوبی برای این شرکت بیمه کسب کند .

1. یک شرکت ارائه دهنده خدمات تناسب اندام بر روی بعضی از اتوبوس ها صندلی هایی تعبیه کرد که هنگام نشستن افراد بر روی این صندلی ها اضافه وزن افراد را برای آنها به نمایش در می آورد . همان طور که از نامش پیداست مثل یک ویروس منتشر می شود . مانند بیلبوردهای تبلیغاتی خنده داری که در بعضی از نقاط شاهد آن هستیم . به این صورت که اگر مشتری از خدمات و محصولات کسب و کار شما رضایت کافی را داشته باشد. اگر تمایل دارید اطلاعات کاملتری در مورد بازاریابی ویروسی کسب کنید ، مطلب زیر را بخوانید . بازاریابی ویروسی چیست ؟ تبلیغات چریکی چیست ؟ این روش به تبلیغات در محل تمرکز دارد و یک ارتباط مستقیم با مخاطب برقرار می نماید ، طوری که گویا مخاطب در همان مکان قرار گرفته است . این روش به گونه ای است که از طریق وبلاگ هایی که به اصطلاح مردمی هستند اما در واقع چنین نیست و وبلاگ های شرکتی است ، با مشتریان ارتباط برقرار می کند . ۳-۱ عرفان ریکی؛ «ریکی مذهب نیست ولی معنویت است، معنویت، اعتقاد و ایمان در ارتباط شما با الهیت است.

دیدگاهتان را بنویسید