ریکی چیست /مزایای ریکی چیست و چگونه کار می کند؟

اگر مخاطبین هدف شما تصور کنند که بازاریابی چریکی مناسب برند شما نیست و یا برای برند شما غیر حرفهایست ممکن است اثرات بدی داشته باشد. نکته اصلی بازاریابی چریکی : غیرمتعارف، غیرمنتظره و معمولاً خاطرهانگیز و منحصربهفرد باشد و واکنش بهیادماندنی در تعامل با بیننده داشته باشد. نوع دیگر این است که مردم با کمپین شما تعامل داشته باشند اما پس از آن هرگز به سمت برند شما باز نگردند. شرط میبندم افرادی که از سُرسُرهی فولکس واگن استفاده کردند ایدهای نداشتند که این اتفاق بخشی از یک کمپین بازاریابی شرکت خودروسازی است، همچنین میتوانم تضمین دهم که این تجربه از ذهن آنها پاک نخواهد شد. این اتفاق باعث ایجاد رعب و وحشت در شهر شد. پلیس و آتشنشانی بوستون این پلاکاردها را با بمب اشتباه گرفتند و در نتیجه این دستگاهها از سطح شهر جمعآوری شد و کمپین با شکست مواجه شد. گوریلا مارکتینگ به بازاریابهای شما این فرصت را میدهد تا در جلسات طوفان فکری ایدههایی را مطرح کنند که در آن محدودیتی وجود ندارد. پس از این که رویداد مورد نظر آماده شود، بازاریابها منتظر میمانند تا مخاطبینشان با دیگران درباره این رویداد صحبت کنند تا بدین طریق آگاهی از برند و فروش را افزایش دهند.

این ویدئو حدوداً 166 میلیون بازدید در Youtube داشته است و نظراتی همچون “نمی دانم مسئول بازاریابی این شرکت کیست، اما آنها باید پروموت و تبلیغ شوند! این ریسکی است که در هر نوع از استراتژی بازاریابی باید آن را بپذیریم، چه کمپینی در شبکه های اجتماعی باشد، چه تبلیغات تلویزیونی و حتی تبلیغات چاپی. چیزی که بسیاری از مردم در مورد ریکی بیشتر دوست دارند این است که به آنها اجازه می دهد به سادگی “بودن” باشند. یک مشتری جوان ممکن است کمپین شما را دوست داشته باشد، اما اگر وی کسی نیست که به دنبال جلب توجهش هستید، باید تجدید نظر کنید. Guerrilla Marketing مانند آماده کردن یک جعبهی سورپرایز و پنهان کردن آن در بوتهها است تا ببینید چه کسی آن را پیدا و باز می کند. اگر جواب این سوالات را نمیدانید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. بهگفتهی پژوهشگران مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا، این روش میتواند روی بیمارانی که از درمانهای تهاجمی، ترس و استرس به تنگ آمدهاند، اثر تسکیندهندگی داشته باشد. کارشناسان انرژی درمانی ریکی معتقدند که این انرژی را نمی توان با روش های علمی مدرن اندازه گیری کرد، اما زمانی که از آن آگاه می شویم، می توانیم آن را احساس کنیم.

۴- آیا می توانیم این استراتژی را به اندازهای که لازم دارد به درستی اجرا کنیم؟ اما به گفته ریکی ، عصبانیت از این رویدادهای بیرونی ناشی نمی شود. اما آنی هارینگتون، رییس فدراسیون انرژی درمانی ریکی بریتانیا می گوید: (ریکی به هیچ ابزار دیگری جز خود درمانگر وابسته نیست. اگر هیچ کسی درگیر کمپین نشود، شما خود را برای هیچ به دردسر انداختهاید. سر سلسله عرفان حلقه را چه کسی تعیین کرده است؟ بسیاری، در خصوص تعیین بودجه بازاریابی، تلاشهای منجر به شکست زیاد داشتهاند، ولی وقتی به تنگنا میرسند، یکدفعه پولهای خود را بیبرنامه خرج کرده و یا بر اساس تماس تلفنی فروشنده دور دانه و نورچشمی خود، یک تصمیم هیجانی گرفته و مبلغی تخصیص میدهند. به نمونه هایی از کمپین های موفق (نگاه کنید به زیر) را برای کمک به تعیین اینکه آیا ایده شما بالقوه است. به این فکر کنید که تجربه و مهارت های کارمندان شما چیست. به این توجه کنید که کجا زندگی می کنید و چه اتفاقاتی می افتد. به مثالهای موفقیت آمیز از کمپینهای Guerrilla Marketing که در آخر مقاله به آنها اشاره شده است نگاهی بیندازید و بررسی کنید آیا ایدهای دارید که پتانسیل اجرای موفقیت آمیز را داشته باشد.

این اتفاق توجه مردم را جذب و آنها را وادار به یادگیری می کند. این اتفاق در نهایت خلاقیت تیم شما را افزایش می دهد. اگر تیم شما تجربهای در این کمپینها ندارد از مشاوره و یا راهنماهای خارج از سازمان استفاده کنید. این شما را تشویق می کند خشم را تشخیص داده و آن را رها کنید و به شما اجازه می دهد خوشبختی را به زندگی خود دعوت کنید. با استفاده از گوریلا مارکتینگ راهی برای اندازه گیری شاخصهای دقیقی مانند این موارد وجود ندارد. ۵- آیا کارمندان مناسبی برای اجرای موثر این کمپین داریم؟ شاخصهایی مانند نرخ باز شدن(Open Rate)، نرخ کلیک (Click Rate) و نرخ تبدیل (Conversion Rate) همگی دید مناسبی از اثربخشی استراتژیهای بازاریابی می دهند. در حالی که تبلیغات در شبکههای اجتماعی یا دیگر رسانهها حداقل دارای تضمین دیده شدن هستند، بازاریابی چریکی ممکن است دیده و منجر به موفقیت نشود. این ویدئو نشان میدهد که چگونه یک تشک مناسب میتواند از شکسته شدن تخم مرغ خام در اثر فشار قوی محافظت کند. اگر مشتریان شما – یا حتی افرادی که در محل اجرای کمپین حضور دارند – با برنامه شما تعامل ایجاد نکنند و واکنش خوبی نشان ندهند، کمپیشن شما شکست می خورد.

دیدگاهتان را بنویسید