راهی روشن به موفقیت با تبلیغات اینستاگرام2021-01-13
راهنمای موفقیت در اینستاگرام الگوریتمها و استراتژیهای مؤثر روکا
یکی از روشهای تبلیغاتی موثر برای جلب اعتماد مخاطبان، استفاده از افراد محبوب و مشهور است. بسیاری از شرکتهای بزرگ برای متقاعد کردن مردم و جلب توجه بیشتر، از تصویر یا نام افراد شناخته شده در کنار محصولاتشان استفاده میکنند. مثلا یک نمونه آن، ویدیوی تبلیغاتی یک مدرس بیزنس را دیدیم که روی کاور ویدیو، یک جمله راجع به حسن ریوندی نوشته بود. افراد به واسطه اینکه این فرد را میشناسند، احتمالا میخواهند بدانند جریان چیست.
- ریلز یکی از جدیدترین ویژگیهای اینستاگرام است که به کاربران امکان میدهد ویدیوهای کوتاه (معمولاً ۱۵ تا ۳۰ ثانیه) تولید کنند.
- در ادامه در مورد ویژگیهای یک عکس پروفایل مناسب و جذاب توضیح دادهایم. {
- اما اگر اولین تلاش شما برای انجام تبلیغات در رسانههای اجتماعی، استفاده از تبلیغات اینستاگرام است، انتخاب خلاقانه، عاقلانه و هدفگیری مخاطبان درست، ممکن است ترسناک به نظر برسد! |}
- این قالب که به (چرخ و فلک افقی) معروف است، زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید جنبه های مختلف یک محصول یا خدمات را در قالب چند تصویر متوالی معرفی کنید. {
- یکی از مهمترین نکات در تبلیغات اینستاگرام ، شناخت دقیق مخاطبان هدف است. |}{
- اما جدای از موارد بالا، نوعی دیگری از تبلیغات اینستاگرامی وجود دارد و آن هم تبلیغات از طرف خود اینستاگرام است. |}
۸ نکته برای اثربخشی بیشتر تبلیغات در اینستاگرام
مزیت این روش این است که ویوی بسیار بالایی برای پیج یا پستی که روی آن تبلیغ زده می شود ایجاد می کند و این ویو کاملا واقعی است و احتمال رفتن پست به اکسپلور را بسیار بالا می برد. همچنین فالوورهایی که از طریق این روش جذب می شوند کاملا واقعی هستند. اگر قصد دارید از این روش تبلیغاتی در اینستاگرام استفاده نمایید با مشاورین ما تماس بگیرید. اگر شما 1000 فالوور دارید باید میانگین پست های تصویری شما 100 لایک بخورد و ویدئوهای شما 200 ویو به خود بگیرد و استوری شما 250 نفر بازدیدکننده داشته باشد.
پس باید با توجه به همین مسائل تبلیغ خود را متناسب با جامعه هدفتان طراحی کنید. برای این کار باید به میزان فعالیت کاربران یا اینگیجمنت پیج یعنی میزان لایک و کامنت پستها و ویو ویدیوها توجه کنید. همچنین میتوانید با رفتن به لیست فالوورهای پیج، افرادی که پیج را دنبال میکنند، مشاهده کنید.
بله، برای مدیریت تبلیغات اینستاگرام از Ads Manager فیسبوک باید حساب اینستاگرام رو به صفحه فیسبوک متصل کنید. اگه یه کمپین مشخص با مدت زمان محدود دارین، میتونین یه بودجه کلی تعیین کنین که کل هزینه تبلیغات رو پوشش بده. مثلاً اگه برای یه تخفیف ویژه دو هفتهای تبلیغ میکنین، میتونین کل بودجه کمپین رو برای این مدت زمان مشخص کنین. زمانی که مخاطبتان با پیج بدون محتوا روبهرو شود، قطعا بدون فالو کردن، از کنار آن میگذرد.
۴. پیجهای مناسب خود را انتخاب کنید
به طور خلاصه هیچ روشی وجود ندارد که به عنوان بهترین تبلیغات در اینستاگرام شناخته شود و برای همه کسب و کارها کاربردی باشد. بهترین روش تبلیغات برای هر پیج متفاوت است و باید با توجه به پرسونای مخاطب، هدف از تبلیغات، موضوع کسب و کار و... به عنوان مثال یک برند تولیدکننده لوازم آرایش میتواند بازدهی خوبی از اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام به دست آورد، اما این روش برای تبلیغ یک پیج صنعتی مناسب نیست.
گفتیم احتمال، چون زیاد بودن مخاطب همیشه باعث افزایش فروش نمی شود؛ مگر اینکه هدفمند باشد. در مقاله «راه های افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام» دقیقا راجع به این موضوع مهم صحبت کرده ایم. انتخاب هدف مناسب باعث میشه کمپین با اهداف اصلی کسبوکارتون همسو باشه.
این ارتباطات میتواند شامل پاسخ دادن به نظرات یا برگزاری نظرسنجیها باشد. همچنین اگر سایت اینترنتی دارید، نشانی سایتتان را برای ارائهی اطلاعات بیشتر و تعامل موثرتر در پروفایل صفحه درج نمایید. اگر شما فرد محبوبی باشید یا بتوانید محبوبیت کسب کنید، مطالب جدید شما بیشتر دیده میشوند. سعی کنید با رفتار و محتوای خود، ارتباط نزدیکتری با مخاطبان برقرار کنید. همچنین، تلاش کنید تا کاربران وفادار ایجاد کنید؛ چراکه وفاداری کاربران نشانهای از کیفیت مطالب شماست. در بحث تبلیغات در اینستاگرام همانقدر که مهم است که بدانیم در چه پیجهایی تبلیغ کنیم، به همان اندازه هم مهم است که پیجهایی که برای تبلیغ مناسب نیستند را تشخیص دهیم.
باید محتوایی در پیج بگذارید که واقعا به درد فالوورها میخورد و میدانید که نسبت به آن واکنش میدهند. البته پیش زمینه آن شناخت مخاطبان است و اینکه بدانید دقیقا چه دغدغه، نیاز و علاقمندیهایی دارد. یکی از راههایش برگزاری مسابقه است که در ادامه راجع به آن صحبت میکنیم. بودجه تبلیغاتی رو با توجه به هدف کمپین و مدت زمان آن تنظیم کنید، آزمایش مداوم کمک میکنه بهینهترین مقدار رو پیدا کنید.
تبلیغات در اینستاگرام با ویژگیهای خاص خود میتواند تأثیر زیادی بر افزایش آگاهی از برند، جذب مخاطب، و افزایش فروش داشته باشد. در ادامه، به بررسی انواع مختلف تبلیغات در اینستاگرام و چگونگی استفاده مؤثر از آنها خواهیم پرداخت. تبلیغات در اینستاگرام باید به گونهای طراحی شود که امکان تعامل با مخاطبان را برای کسبوکار شما فراهم کند. همان طور که دیدید شناسایی مخاطبین هدف در آموزش تبلیغ در اینستاگرام بسیار با اهمیت است. با استفاده از ابزارها و قابلیت های موجود می توان به طور موثری مشتریان جدیدی را جذب کرد. با دقت در انتخاب مخاطبان و طراحی کمپین های هدفمند، به نتایج قابل توجهی برسید و کسب و کار خود را به موفقیت برسانید.
در پلتفرمی مانند اینستاگرام، شما اجازه دارید تا ویدیوی خود را با سطوح مختلف کیفیت منتشر کنید. مسلما این عالی است؛ اما بهعنوان یک برند، باید بهترین خلاقیت و کیفیت را ارائه دهید تا تاثیر خوبی بر مخاطبان خود داشته باشید. خوشبختانه، ابزارها و امکانات زیادی هستند که ایجاد ویدیویی با کیفیت بالا را بسیار راحت کردهاند. پس با کمک این ابزارها به جزئیات توجه کنید و برای داشتن تبلیغات موثر در اینستاگرام، ویدیوهای باکیفیت بسازید. اما جدای از موارد بالا، نوعی دیگری از تبلیغات اینستاگرامی وجود دارد و آن هم تبلیغات از طرف خود اینستاگرام است.
در این صورت، کیفیت محتوا پایین میآید و نتیجه دلخواهتان را از آن پست یا استوری، نخواهید گرفت. علاوهبر این، استراتژی تبلیغات در اینستاگرام شما ضعیفتر میشود. وقتی کمپین شروع میشود و محتوا در پیجهای مختلف منتشر میشود، مهمانی آغاز شده است و شما میزبان هستید.
من سعی کردم خیلی کامل، بحث تبلیغات اینستاگرامی را برای شما باز کنم تا بتوانید بیشترین بازدهی را از تبلیغات خود بگیرید. اگر در این زمینه تخصص ندارید، حتماً از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. مثلاً پیجی که ۱۰۰ هزار فالوور دارد، شاید تعرفه تبلیغات را ۸۰ هزار تومان تعیین کند.
اشخاص و کسب و کارها، با اهداف مختلفی تبلیغات خود را در اینستاگرام قرار میدهند. این اهداف میتواند شامل برندسازی، افزایش فالوور، افزایش فروش و … باشد. مهم نیست که هدف شما از تبلیغ چیست، مهم این است که تبلیغ خود را بهدرستی انجام دهید تا بازدهی لازم را از آن بگیرید. در این مطلب به بررسی ۱۰ نکتهٔ اساسی برای موفقیت تبلیغات اینستاگرام پرداختیم. با رعایت این نکات میتوانید کاربران سادهٔ این پلتفرم را به مشتریان خود تبدیل کنید و کسبوکارتان را در دسترس طیف وسیعتری از مخاطبان هدف بگذارید.
پس در تولید محتوای متنی دقت کنید تا بیشترین بازخورد را داشته باشید. البته این 30 درصد هزینه کارمزد خدمات اپل بوده و ارتباطی به متا ندارد. مهمترین نکته در آموزش تبلیغات در اینستاگرام این است که دسترسی به سرویس تبلیغات صرفاً از طریق اکانتهای حرفهای (Professional) امکانپذیر است و باید اکانت خود را به حرفهای تغییر حالت دهید.
تبلیغات در این پیجها معمولا نسبت به روشهای دیگر هزینه مناسبتری دارد. اگر پیجهایی که به آنها سفارش تبلیغ میدهید را به درستی انتخاب کنید، میتوانید بازدهی خوبی از کمپین بگیرید. سرویس تبلیغاتی پلتفرم اینستاگرام شبیه به سرویس تبلیغاتی فیسبوک است و از طریق فیسبوک هم مدیریت میشود. اولین چیزی که برای این روش تبلیغاتی نیاز دارید، یک حساب تجاری فیسبوک است.
در واقع، شما نباید از شروع کردن کسبوکارتان در اینستاگرام بترسید. ممکن است بگویید افرادی قبل از شما در حوزه کاری شما، در اینستاگرام شروع به فعالیت کردهاند. این فکر، مانند این است که بگویید، چون کارخانه ماشینسازی بنز موفق است، برند تسلا هیچ شانسی ندارد! همین طور اگر هدف شما «افزایش فروش» باشد، باید پیجهایی را برای تبلیغات در نظر بگیرید که مخاطبان آنها به محصولات و خدمات شما علاقهمند باشند.
شما میتوانید موقعیت مکانی کاربرانی که تبلیغ را میبینند و زمانی که تبلیغ نشان داده میشود را مدیریت کنید. بنابراین بهتر است در پیجهایی تبلیغات کنید که فالوورهای بیشتری دارند و عمومی هستند. با توجه به مخاطبان زیادی که این پیجها دارند، تبلیغ شما به افراد زیادی نشان داده میشود و به این شکل به هدف خود میرسید. سپس برای عکس پروفایل خود یک لوگو یا آرم تجاری اختصاصی طراحی کنید.
برای اینکه تاثیر تبلیغی که در اینستاگرام انجام میدهید، بیشتر شود، باید قبل از تبلیغات یک سری نکات را رعایت کنید. با این کار وقتی کاربری از طریق تبلیغ وارد پیج میشود، احتمال اینکه صفحه ما را فالوو کند، بالاتر میرود. بسیاری از افراد به دنبال این هستند که خیلی زود، پیجشان را تبلیغ کنند.
با همین تصور هزینه زیادی را (با این فرض که هر چه گران تر باشد بهتر است!)، صرف می کنند؛ اما نتیجه خاصی نمی گیرند. خوشحالیم که شما هم قبل از اینکه این اشتباه را کنید، این مقاله را پیدا کردید. با آزمایش A/B و بررسی آمارهای دسترسی و تعامل، محتوای تبلیغاتی رو بهینه کنید. اگه نرخ تعامل یا تبدیل پایین بود، ممکنه نیاز باشه مخاطب هدف رو تغییر بدین. اینستاگرام به شما امکان میده گروههای جدیدی از مخاطبان رو آزمایش کنین. با برنامهریزی دقیق و استفاده بهینه از منابع مالی، میتونین تبلیغات مؤثری رو در اینستاگرام اجرا کنین.
بنابراین اکیداً توصیه می کنیم که هر کمپین را با قصد و نامگذاری قبلی اعلام کنید. با رعایت این نکات آموزش تبلیغ در اینستاگرام و استفاده هوشمندانه از دعوت به اقدام، تبلیغات خود را در اینستاگرام به شکلی موثرتری انجام دهید و به نتایج مطلوب دست یابید. احتمالا تاکنون با این مشکل مواجه شدهاید که اعضای جدید پیج بعد از مدتی پیج شما را آنفالوو میکنند. برای ماندگاری اعضای جدیدی که از طریق تبلیغات جذب کردهاید، باید محتوای ارزشمند و باکیفیت تولید کنید. علاوهبر این با برگزاری مسابقه میتوانید اعضای جدید را ماندگار و حتی فعالیتشان را بیشتر کنید. برای اینکه بیشتر نتیجه بگیرید، سعی کنید فالوورها را بهتر بشناسید، تا دقیقا همان چیزی که میخواهند را در اختیارشان بگذارید.
فرض کنید فالورهای فیکی از طریق اپلیکیشنهای مختلف خریداری کردهاید. آنها پستهایتان را لایک نمیکنند، کامنت نمیگذارند و در واقع، هیچ تعاملی با پیج شما ندارند. این کار، باعث میشود آمار تعامل پیج شما، بهطور چشمگیری کاهش پیدا کند. حتی این موضوع از شانس ورود شما به اکسپلور اینستاگرام نیز میکاهد.
اما این به آن معنا نیست که از نقطه نظر تبلیغات، این دو شبکهی اجتماعی کاملا یکسان هستند، بلکه از لحاظ جمعیتشناسی و رفتارشناسیِ کابرانشان بسیار متفاوتند. تعامل بیشتر میتواند به دیدهشدن تبلیغ شما کمک کند و در نتیجه، تبدیل را افزایش دهد. نتایج و بازخوردهای کاربران را بررسی کنید و نقاط قوت و ضعف کمپینهای خود را شناسایی کنید.
{روی پیج و پستهایتان وقت بگذارید
|}همکاری با اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه فعالیت شما میتواند به افزایش اعتبار و دیده شدن برند شما کمک کند. موفقیت در تبلیغات اینستاگرام نیازمند ترکیبی از خلاقیت، تحلیل داده ها و آزمون و خطا است. با پیگیری این رویکرد و نکات آموزش تبلیغ در اینستاگرام، به نتایج مطلوبی دست یابید و بازدهی سرمایه گذاری خود را افزایش دهید. یکی از نقل قول های معروف در عرصه تبلیغات این است که ( ما می دانیم نیمی از هزینه تبلیغات را دور می ریزیم؛ اما نمی دانیم کدام نیمه).
اگر در بین فالوورها تعداد زیادی اکانت خارجی و یا بدون تصویر پروفایل بود، یعنی این پیج تعداد زیادی فالوور فیک دارد. اکثر کسانی که پیج اینستاگرامی دارند و هدفشان کسب درآمد از این طریق است، دنبال فالوور واقعی و باکیفیت میگردند. تبلیغ در پیجهای بزرگ اینستاگرام، یکی از بهترین روشها برای جذب فالوور واقعی و فعال است. بعضی از افراد میگویند، من یک پیج فعال دارم، تعداد فالوورهایم هم کم نیست؛ اما تعامل و فعالیت آنها کم است.
اگر بودجه ثابت را انتخاب کرده اید، می توانید برنامه مشخصی را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید. شاید شما می خواهید که تبلیغتان فقط در روزهای هفته یا آخر هفته نمایش داده شود. شما می توانید به صورت دستی روزها و زمان هایی را که تبلیغات شما برای مخاطبان هدف شما نمایش داده می شود، انتخاب کنید.
یکی دیگر از قابلیتهایی که شما میتوانید در استوری از آن استفاده کنید، شمارش معکوس است. زمانی که قصد دارید محصولی را معرفی کنید یا مسابقهای برگزار کنید، میتوانید از این شمارشگر استفاده کنید. تنها کافی است هنگام منتشر کردن استوری، این قابلیت را به آن اضافه کنید تا کاربرانتان فعالش کنند.
استوریهای مهم و پرمحتوای خود را در هایلایتها ذخیره کنید تا همیشه در دسترس مخاطبان باشند. این کار به شما کمک میکند تا محتوای مهم و ارزشمند شما همیشه قابل دسترسی باشد و بتوانید از آن برای جذب فالوورهای جدید استفاده کنید. هشتگها ابزاری قدرتمند برای افزایش دیده شدن پستها در اینستاگرام هستند. استفاده از هشتگهای مناسب و مرتبط با محتوای شما میتواند به جذب فالوورهای جدید و افزایش تعامل با پستهای شما کمک کند. علاوه بر این، افزایش تعداد افرادی که پست شما را مشاهده می کنند، به کاهش هزینه تبلیغات کلیکی در اینستاگرام کمک کرده.
این سایت