سئو فروشگاه اینترنتی به صورت تخصصی

آموزش کامل سئو فروشگاه اینترنتی راهنمایی برای رسیدن به رتبه‌ های برتر

قطعا فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ همینطوری بزرگ نشده‌اند و جالب است بدانید که دیجی کالا تبلیغات تلوزیونی نداشته و فقط با سئو به این حجم از فروش رسیده است. بنابراین اگر شما هم تکنیک‌های سئو فروشگاه اینترنتی را بدانید میتوانید به فروش قابل توجهی برسید. این روش تولید محتوا در حال حاضر برای افزایش فروش فروشگاه‌های اینترنتی بسیار تاثیرگذار بوده است و فروشگاه‌های اینترنتی زیادی از این روش برای فروش محصولات خود استفاده میکنند. در صورتیکه فروشگاه اینترنتی خود را با وردپرس ساخته باشید بله این امکان وجود دارد و شما به راحتی میتوانید تمام مراحلی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت پیاده سازی کنید. اما اگر سایت فروشگاهی خود را با سایت سازهای آماده راه اندازی کرده اید، متاسفانه استفاده از تمام نکات این مقاله برای شما امکان پذیر نیست و لازم است بعضی از بخش ها را برون سپاری کنید و به توسعه دهنده فروشگاه اینترنتی خود بسپارید.

از سویی امکاناتی که وبسایت دارد، باعث شده تا ضمن تجربه کاربری خوب، مشتریان بتوانند با اعتماد کامل از شما خرید کنند. بنابراین ساخت یک سایت برای کسب و کار فیزیکی می‌تواند سطح کاری شما را ارتقا دهد. به عنوان مثال یکی از مراحل سئو که به سئو تکنیکال معروف است، سایت را برای شناسایی بهتر موتورهای جستجو آماده می‌کند و مشکلات فنی آن را بررسی و اصلاح می‌نماید، اما همین موضوع تنها با هدف بالا بردن ترافیک سایت انجام خواهد شد. با گسترش اینترنت و فراگیری این پدیده در بین مردم، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند جواب سوالات خود را در موتورهای جستجو پیدا کنند. چه بخواهید آخرین قیمت کوین خود را در بازار کریپتوکارنسی پیدا کنید و چه تمایل داشته باشید از ساعت بازی تیم مورد علاقه خود مطلع شوید، وارد کردن سوالات خود در گوگل آسان‌ترین راهی است که برای رسیدن به پاسخ دقیق وجود خواهد داشت. حال اگر عبارت سئو را در گوگل وارد کنید، معمولا با معادل فارسی این عبارت یعنی بهینه سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) مواجه می‌شوید.

برای شرکت در دوره آنلاین Google SEO Fundamentals دانشگاه دیویس کالیفرنیا نیازی به پرداخت هزینه ندارید. البته وب سایت Coursera دوره‌های رایگان و پولی زیادی دارد که می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را مشاهده کنید. برخی از سرفصل‌های این دوره شامل ارزیابی سایت، ساخت بک لینک و تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. Ahrefs از جمله نرم افزارهای معروف آنالیزور و تحلیلگر وب سایت است که اطلاعات خوبی در مورد سایت شما و رقبا دارد. اگر سری به مقالات وبلاگ Ahrefs زده باشید، می‌دانید که در مقالات خود به صورت کاملاً ساده، موضوعات تخصصی سئو را آموزش می‌دهد. اما زمانی که به عنوان یک تازه‌کار وارد حوزه سئو می‌شوید، نیاز به آموزش حرفه‌ای‌تری دارید.

مثلا می‌توانید یک ویدئوی کوتاه از نحوه کار با محصول، یا نمونۀ تست شده توسط یک فرد دیگر، یا اینکه از مشتریان‌تان تهیه و در سایت آپلود کنید. مثلاً یک ویدئو از "نحوه استفاده از اسپری آب‌رسان مو" می‌تواند به کاربر کمک کند که احساس کند محصول را به درستی می‌شناسد و می‌تواند تصمیم‌گیری درستی داشته باشد. با اضافه کردن داده‌هایی مثل قیمت، موجودی و امتیاز محصول به صفحات، به گوگل کمک می‌کنید که محصولات شما را با جزییات در نتایج نمایش دهد. جملات طولانی‌تر که معمولاً دقیق‌تر و خاص‌تر هستند، برای رقابت آسان‌ترند و مشتریان آماده‌تری را جذب می‌کنند. مثلاً به‌جای کلمه کلیدی "کفش زنانه"، از عباراتی مثل "کفش زنانه راحتی برای پیاده‌روی" استفاده کنید.

در صورتیکه تعداد این کلیک‌ها بیشتر شود صفحه هدف از صفحه اصلی سایت دور میشود و ایندکس این صفحات توسط ربات‌های گوگل سخت میشود. سئو خارجی زمانی نتیجه می دهد که نکاتی که در ادامه بیان کرده ایم را رعایت کنید. شما می توانید از پشنهادات دیجی کالا در طول محتوای محصول، توضیحات، بخش وبلاگ و حتی دسته بندی های خود استفاده کنید. این ساختار در سایت های فروشگاهی که دارای صفحات بسیار زیادی هم هستند به شدت پیشنهاد میشود. گوگل به سایتی که به صورت تخصصی وارد یک حوزه میشود به شدت بیشتر از سایت هایی با دسته بندی های عمومی اهمیت میدهند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در سئو کردن سایت‌های فروشگاهی، برنامه‌ریزی برای دسته‌بندی‌هاست. در واقع در این سایت‌ها دسته‌بندی اهمیت زیادی دارد و بسیاری از کلمات را باید روی آن‌ها سئو کنید. سایت‌های فروشگاهی باید بستری امن برای کاربران فراهم کنند تا بتوانند اطلاعات کارت‌های بانکی خود را بر روی این سایت‌ها قرار بدهند. سایت‌هایی که مورد حملات سایبری قرار می‌گیرند و اطلاعات کاربران در آن‌ها در اختیار هکرها قرار می‌گیرد، با افت شدید تعداد مشتریان مواجه می‌شوند که جبران آن بسیار دشوار خواهد بود. آن‌ها نمونه‌ای از افراد جامعه هستند که می‌توانید به کمک آن‌ها موارد مهم و مورد توجه مشتریان را شناسایی کنید. از طرف دیگر تعامل با کاربران به افزایش میزان بازدید از سایت کمک می‌کند.

محصولات ناموجود رو چیکار کنیم؟ خوب برای برطرف کردن این مورد باید اول این تصمیم را بگیریم که آیا این محصولات ناموجود در فروشگاه اینترنتی قرار است موجود شود یا خیر! اگر قرار است موجود شود ابتدا باید محصولات ناموجود را بعد از محصولات موجود در فروشگاه اینترنتی قرار دهیم تا اول محصولاتی دیده شوند که موجود است و سپس محصولات ناموجود یا محصولاتی که بعدا قرار است موجود شوند. برای سئو محصول در فروشگاه اینترنتی باید حداقل 300 کلمه توضیحات برای آن محصول بنویسید و تمام محصولات شما دارای ویژگی و شناسه باشند. همچنین زمانی کلمات کلیدی به سئو سایت شما کمک خواهند کرد که بدون تغییر از آنها استفاده کنید. افزودن یا حذف کردن یک یا چند سیلاب به آنها سبب می شود دیگر آنها کلمه کلیدی نباشند.

پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. هم‌چنین در صفحه‌های دوره MBA و توسعه فردی می‌توانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. هر یک از دوره های آموزشی متمم یک «نقشه راه»  دارد که مسیر یادگیری آن درس را مشخص می‌‌‌کند. با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری می‌توانید نقشه راه‌های مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است. مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند (منبع).

تنها کافی است یک یادداشت را در آن صفحه قرار دهید که به مشتریان بگوید که این محصول موجود نیست و به زودی دوباره موجود می‌شود. بک لینک زمانی اتفاق می‌افتد که یک سایت دیگر تصمیم می‌گیرد به سایت شما ارجاع دهد. وقتی موتور جستجو می‌بیند که سایت‌های دیگر به محتوای شما ارجاع داده‌اند، فکر می‌کند که محتوای شما حتماً مفید و معتبر بوده است. راستی در آخر اگر دوست دارید فروشگاه اینترنتی بسازید یا فروشگاه‌تان را به فروشگاه ساز پرتال انتقال بدهید، می‌توانید از تست 7 روزه و رایگان فروشگاه ساز استفاده کنید. لینک داخلی، یعنی لینکی از یک صفحه به صفحه دیگری در سایت خودتان، به افزایش قدرت سایت کمک می‌کند. افراد بسیار زیادی به جای استفاده از سیستم‌های کامپیوتری برای وب گردی، از تبلت و گوشی تلفن همراه استفاده می‌کنند.

برای درک اهمیت این موضوع، کافی است بدانید که اغلب مرورگرها برای سایت‌هایی که از https استفاده نمی‌کنند، یک پیغام هشدار نمایش می‌دهد که اعلام می‌کند این سایت از امنیت کافی برخوردار نیست. جستجوهای مرتبط گوگل در قسمت (Searches Related to) قرار دارند و مشابه ویژگی کامل‌کردن خودکار کلمات است با این تفاوت که پیشنهادات در انتهای صفحه نمایش داده‌ شده‌اند. آژانس خلاقیت وبسیما در سال 2012 با هدف ایجاد تغییر و تحول در فضای وب ایران فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. ما هرسال با تلاش و پشتکار بسیار، همگام با استانداردهای روز دنیا گام برداشتیم و طی این سال‌ها توانستیم نقش مهمی در اشتغال‌زایی، آموزش و تربیت نیروی حرفه‌ای در صنعت وب ایفا کنیم. در کنار این ارزش‌آفرینی مستمر توانستیم سیمای وب ایران را همان‌طور که از نام‌ش پیداست تا اندازه چشمگیری تغییر دهیم و سطح توقع مخاطبین از وب فارسی را به سوی زیبایی‌شناسی در کنار کارایی عمیق و ارزش‌آفرین افزایش دهیم.

برای هر دسته، زیرشاخه، برند و غیره از الگوی منحصربه‌فردی استفاده کنید. اما بعد از ۷ روز باید یک آدرس اختصاصی مانند myshop.ir برای سایت‌تون انتخاب کنین. سلام و عرض ادبمطالب بسیار مفید و آموزنده بود و بابت آموزشها و زحمات شما بی نهایت سپاسگزارم.

به طور کلی قانون خاصی برای طول یک محتوا وجود ندارد، اما آمار نشان می دهد که وب سایت هایی با طول محتوای بیشتر، اصولا رتبه بهتری دارند. اما باید به این نکته هم توجه کنید که طول محتوا به موضوعی که در مورد آن می نویسید نیز بستگی دارد. شاید بتوان گفت دیجی کالا یکی از رقبای اصلی سایت های فروشگاهی است؛ در نتیجه تحلیل و بررسی آن می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند. یکی از روش های پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاریتان، مراجعه به قسمت جستجوی محصول دیجی کالا است. کافیست در قسمت جستجو سایت دیجی کالا این عبارت را وارد کرده و لیستی از کلمات مرتبط را مشاهده کنید.

یکی از نکات مهم دیگر زمان نوشتن محتوای رپورتاژ این است که رپورتاژ شما به هیچ عنوان نباید تبلیغاتی به نظر برسد چون عموم مردم به تبلیغات گارد دارند! بنابراین سعی کنید برای افزایش بازدید رپورتاژ خود در سایت مقصد نکته یا ترفندی را به کاربر ارائه دهید تا بازدید آن مقاله بالا باشد. چون هرچقدر بازدید رپورتاژ شما بالاتر باشد اعتبار بیشتری را کسب خواهید کرد. برای مثال محصول مانتو در یک فروشگاه اینترنتی میتواند برچسب هایی نظیر مانتو زنانه، مانتو بلند، مانتو مجلسی و ... سوشیال سیگنال یعنی چه؟ یعنی بازخوردی که کاربران نسبت به پست شما در شبکه های اجتماعی داشته اند.

استراتژی به معنای برنامه و نقشه راهی برای رسیدن به یک هدف مشخص است؛ پس وقتی از تدوین استراتژی سئو سایت فروشگاهی حرف می‌زنیم، با چیز خیلی عجیب و پیچیده‌ای طرف نیستیم. در ادامه قصد داریم 3 نکته بسیار ضروری که باید در فروشگاه اینترنتی رعایت کنید را مطرح نماییم تا بتوانید با رعایت این نکات سئو سایت فروشگاهی خود را بهبود بدهید. برای عنوان دسته بندی محصولات فروشگاه اینترنتی خود زمان زیادی بگذارید، چون در صورتی که عنوان مناسبی نداشته باشید نرخ کلیک پایینی خواهید داشت و ورودی های کمی خواهید داشت. تکنیک بازنویسی محتوا برای افزایش اعتبار رپورتاژها در سئو سایت فروشگاهی بسیار تاثیر گذار است. چون شما با انتشار محتوای رپورتاژ خود در سایت هایی که امکان اشتراک گذاری محتوا را میدهند میتوانید لینک دریافتی از سایتی که رپورتاژ منتشر کردید را تقویت کنید. تعداد محصولات فروشگاه های اینترنتی به مرور زمان زیاد خواهد شد؛ برخی از این محصولات هر کدام رنگ و مدل مختلفی دارند که باید برای هر یک از آنها صفحات و URL های متفاوتی ایجاد شود.

شاید بگویید کسب رتبه خوب در گوگل و رعایت اصول سئو برای موفقیت فروشگاه کافی است. اما باید بدانید که تحلیل رقیبان یکی از اصلی ترین کار ها برای بهتر کردن اصول کاریتان است. برای تحلیل کردن فعالیت رقیبان، باید کلمات کلیدی استفاده شده در سایت فروشگاهی آن ها، تعداد بک لینک ها، سایت هایی که از آن ها بک لینک گرفته اند و ...را بررسی کنید. برای تحلیل میتوانید از ابزار های رایگانی مانند پیشنهادات گوگل، گوگل ترندز استفاده کنید. همچنین برای بررسی بک لینک های رقیبان می توانید از سایت رنک سیگنال کمک بگیرید.

ممکن است همه کاربران به مشتری برای شما تبدیل نشوند، اما افزایش حجم کاربرانی که به سایت شما سر میزنند، در رتبه سایت و موفقیت آن نقش مهمی دارد. به همین دلیل بهینه سازی صحیح سایت، باعث افزایش طبیعی ترافیک سایت شده و به مرور زمان مشتری های دائمی و زیادی را به همراه خود دارد. آیا این امر به سئو سایت فروشگاهی کمک خواهد کرد؟ شاید به طور مستقیم خیر! اما به بازدیدکنندگان کمک می کند تا آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. قرار دادن یک کادر جستجو در صفحه، بخش مهمی از بهینه سازی تجارت الکترونیک است، بنابراین می توانید از ترافیکی که در حال حاضر دارید، درآمد بیشتری کسب کنید.

در این راستا به بررسی یک چرخه می‌پردازیم که در این راستا می‌تواند صورت گیرد. با داشتن یک استراتژی تخصصی و نظم اصولی روند سئو بسیار راحت‌تر و نتایج هم بسیار سریع‌تر است. موتورهای جستجو این صفحات را به عنوان صفحاتی با محتوای ضعیف می‌شناسند و معمولا آن‌ها را نادیده می‌گیرند. برای جلوگیری از چنین اتفاقی باید به موتورهای جستجو بفهمانید که این صفحات در واقع یک توالی از صفحات هستند که همگی به هم مرتبطند. اما با معرفی Core Web Vitals گوگل تاکید بیشتری روی اهمیت صفحات با سرعت بالا گذاشت. بنابراین اگر قصد افزیش فروش از طریق سایت خود را دارید، حتما مطمئن شوید که صفحات سایتتان زمان بارگذاری کمی دارند.

تقریبا به هر فروشگاه اینترنتی بزرگی که نگاه کنید، می‌بینید که توضیحات منحصربه‌فردی را در صفحات دسته‌بندی و محصول خود قرار داده‌اند. اگر مراحل را به درستی انجام داده باشید، صفحات باید برای کلمه کلیدی بهینه شده باشند. تنها مطمئن شوید که فقط یک H1 در هر صفحه وجود دارد و توضیحات کافی در صفحه وجود دارد. تکنیکال سئو یا سئوی فنی وبسایت کمک می‌کند تا سایت شما توسط موتورهای گوگل بهتر شناسایی شود، محتواهای شما به خوبی در نتایج ظاهر شوند، مشکلات کدنویسی و فنی سایت مشخص و اصلاح گردد و بسیاری از مشکلات تکنیکی سایت بهبود پیدا کند. یکی از بهترین اتفاق های خوب درسال ۱۴۰۲ برای مجموعه ی بزرگ یاسرلایت همکاری با تیم متسون بوده و از اینکه همیشه همراه و پشتیبان ما بوده است قدردان هستیم. بهترین تیم مدیریت سئو، بهینه سازی و پشتیبانی در فیلد کسب و کار اینترنتی و سایت هستند.

همچنین داشتن صفحات با محتوای کم (اصطلاحا به آن Thin Content یا محتوای لاغر می‌گویند.) یک نوع سیگنال به موتورهای جستجو است که نشان می‌دهد سایتتان در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و از لحاظ سئو دچار مشکل است. شاید بپرسید این چه مشکلی دارد؟ خب، با اعدادی که فرض کردیم، تنها 12.5 درصد از صفحات سایتتان می‌توانند در صفحه نتایج جستجو به نمایش درآیند. بنابراین، از لحاظ تئوری 87.5 درصد از تمرکز موتورهای جستجو روی صفحاتی از سایتتان خواهد بود که حتی لازم نیست در جستجوها ظاهر شوند. اگر بودجه خزش سایتتان تمام شده باشد، موتورهای جستجو عملیات خزش و سرزدن به سایتتان را متوقف می‌کنند تا بعدا در فرصت دیگری بازگردند. اگر بودجه سایتتان روی صفحاتی خرج شود که اهمیت چندانی برایتان ندارد، استراتژی سئو شما با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

شرکت‌های تولیدی، نمایندگان برندهای خارجی در ایران، فروشگاه‌های معتبر فیزیکی و واردکنندگان محصولات خاص مخاطبین اصلی برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی تخصصی هستند. در چنین کسب و کارهای تنوع محصولات و موضوعات به مراتب کمتر بوده و به واسطه تمرکز بر یک حوزه شانس بیشتر و هزینه کمتری برای موفقیت در سئو دارند. خدمات سئو وبسیما به گونه‌ای طراحی شده که بهره‌گیری از آن به مراتب به‌صرفه‌تر از تشکیل تیم متخصص در داخل شرکت است.اگر بودجه‌ای که برای سئو در نظر گرفتید کمتر از حقوق ماهیانه 2 متخصص است شانس زیادی برای موفقیت نخواهید داشت. یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو سایت فروشگاهی، اقداماتی است که باید خارج از سایت و با هدف گرفتن بک‌لینک و کسب اعتبار بیشتر در چشم موتورهای جست‌وجو انجام دهید. سئو باعث میشود افرادی که در گوگل به دنبال محصولات شما هستند در صفحه اول نتایج جستجو وب سایت شما را ببینند و وارد سایت شما شوند تا جزییات محصول شما را بررسی کنند. اگر در صفحه اول نتایج جستجو نباشید درصد فروش شما بسیار کاهش پیدا میکند.

نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متن‌های بی‌معنی، تزریق بی‌خاصیت کلمات کلیدی در متن‌ها، ارائه‌ی لینک‌های بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. اگر به یک دوره سئوی فنی با مدرک معتبر احتیاج دارید، Moz از دیگر برگزارکنندگان حرفه‌ای دوره آموزش سئو سایت است. دوره Technical وب سایت Moz برای افراد مبتدی که نیاز به یادگیری حرفه‌ای سئو دارند، مناسب است. درگاه‌های بانکی معتبر و ایجاد بستر امن در سایت‌های فروشگاهی، باعث می‌شود کاربران با خیال راحت اطلاعات کارت بانکی خود را بر روی سایت قرار بدهند. رقبای شما که رتبه‌ی بالاتری در موتورهای جستجو دارند؛ بهترین راهنمای شما در عملکرد بهتر هستند. حتی برای انتخاب کلمات کلیدی نیز می‌توانید از این سایت‌ها ایده بگیرید.

بهتر است ساختار URL سایت تا جای ممکن کوتاه و با نوع فعالیت شما مرتبط باشد. نام سایت بهتر است به گونه‌ای انتخاب بشود که کاربر آن را به خاطر بسپارد. با رعایت این اهداف، می‌توانید به جذب ترافیک بیشتر، افزایش فروش، به موفقیت بلندمدت در بازار دست یابید. ساختار سایت باید به گونه‌ای باشد که گشت و گذار در آن را هم برای ربات‌های گوگل و کاربران راحت کند. این سه URL، همه محصولات مشابهی را نمایش می‌دهند، صرفا ترتیب نمایششان در هرکدام متفاوت است.

طبق تصویر زیر می توانید نمونه های بیشتری از کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کرده و از آن استفاده کنید. همچنین با کلیک روی هر یک از این کلمات، باز هم نمونه های بیشتری به شما پیشنهاد خواهد شد. ما در تلاش برای توسعه وب فارسی هستیم تا بهترین مقالات در هر زمینه ای را برای وبسایت ها تهیه کنیم. کیفیت محتوای این صفحه توسط متخصصین و کارشناسان ما بررسی و تایید شده است. اگر علاقه، زمان و وقت کافی برای دیدن آموزش های حرفه ای ندارید، بهتر است بهینه سازی سایت خودتان را به یک سئوکار ماهر یا یک تیم با تجربه و متخصص سئو بسپارید و از مزایای انجام سئو تخصصی و حرفه ای نهایت استفاده را ببرید. تصاویر به طور کلی چیزی هستند که محصولات شما را می فروشند، بنابراین مهم است که تعداد زیادی از آنها را در سایت خود داشته باشید.

در بعضی موارد ممکن است یک محصول را بتوان از 5 یا 6 راه مختلف پیدا کرد. از آنجا که هدف‌نهایی شما احتمالا فروش بیشتر قهوه خرد کن مولینکس است، غریزه شما می‌گوید که باید یک مطلب در وبلاگ با دسته بندی «قهوه خرد کن مولینکس» ساخت که در آن تمام محصولات مرتبط به فروش برسد. اما این یک راهبرد نادرست است، زیرا آنچه که کاربران به دنبالش هستند، چنین چیزی نیست. به عبارت دیگر، نیت و هدف آن‌ها از جستجوی این کلیدواژه خرید این محصول است. اگر قصد دارید یک سایت فروشگاهی با بلاگ داشته باشید، باید بدانید کدام کلیدواژه را در پست‌های بلاگ هدف قرار دهید و برای کدام کلمات کلیدی دسته بندی بسازید و کدام کلمات مربوط به محصولات هستند.

اما ما به شما می گوییم که به موضوع محتوای خود نگاه کنید و به جای تکرار کلمات کلیدی، از کلمات کلیدی lsi یا مترادف استفاده کنید. نظرات کاربران حتی اگر منفی هم باشد، می تواند در جلب اعتماد مشتری موثر باشد. چرا که مشتری احساس می کند که هدف شما تنها فروش محصول نیست و جلب رضایت و رفع نیاز کاربر نیز جزو اهداف شما می باشد. اگر فروشگاه شما تازه تاسیس باشد، کاربران تازه وارد با دیدن رضایت سایر مشتری ها و نحوه پاسخ دهی شما به آنها، برای خرید ترغیب خواهند شد. علاوه بر نوشتن توضیحات برای هر محصول، باید برای هر دسته بندی نیز محتوای مفید، با طول مناسب و دارای کلمات کلیدی نیز آماده کنید.

به شما توصیه می‌کنیم، مقاله سئوی تصاویر را بخوانید تا نحوه نگارش درست متن جایگزین را یاد بگیرید. توصیه ما در سایت‌های فارسی استفاده از نام محصول به فارسی در آدرس محصول است. شما می‌توانید از پیشنهادات موتور جستجوی بینگ هم به همین منظور استفاده کنید. علاوه بر ابزارهای کیورد ریسرچ، می‌توانید از پیشنهادات گوگل و قسمت جست‌وجوهای مرتبط (Related search) آن هم استفاده کنید. اگر تا اینجا سایت‌تان از نظر هاست و قالب و دامنه مشکلی نداشت، واجد شرایط تدوین استراتژی هستید!

در این روش گوگل بازخورد کاربران را در شبکه های اجتماعی نسبت به شما بررسی می کند و در صورت دریافت سیگنال های مثبت از جانب کاربران مانند لایک، کامنت ویا ذخیره کردن پست رتبه سایت شما را افزایش می دهد. شما می توانید در بخش وبلاگ سایت خود، کاربر را به خرید محصولی ترغیب کرده و به صفحه آن لینک دهید؛ برعکس این موضوع هم می تواند به شما کمک کند، کافیست برای یک محصول محتواهای مختلف تولید کرده و از صفحه آن به محتوا لینک بدهید. اما متاسفانه بسیاری از امکانات مفید این وب سایت ها پولی بوده و یا باید با آیپی غیر از ایران به سایت وارد شوید. اگر ابتدای راه هستید، استفاده از کلمات کلیدی با حجم جستجوی روزانه بالا و درصد سختی کم، گزینه بهتری برای شما خواهد بود. در روش دوم که روش اصولی تعریف شده است، شما یکی از صفحات را به عنوان صفحه اصلی در نظر گرفته و با استفاده از تگ canonical، مابقی صفحات مشابه را به این صفحه ارجاع میدهید.

(به عنوان مثال، آیا این یک صفحه محصول، صفحه دسته‌بندی، پست وبلاگ یا… است؟ این برای درک صفحات سایت‌های فروشگاهی بسیار مفید است). در فروشگاه‌های اینترنتی، دسته بندی‌ مناسب نقش مهمی در سئو دارند؛ چون تجربه کاربری را نیز بهبود می‌دهد. پس در مرحله اول، باید یک ساختار مناسب برای محصولات فروشگاه‌تان مشخص کنید. این یعنی نتیجه جستجو کلمه "شلوار" در سایت شما، نباید صفحه محصولِ یک شلوار جین آبی رنگ باشد. یعنی باید ابتدا وارد صفحۀ دسته‌بندی های (ردیف 2) شود، سپس با انتخاب یکی از انواع مدل‌ها وارد صفحه محصول خاص شود.

در مرحله بعد باید عناوین و توضیحاتی را برای محصولات و دسته بندی های خود بنویسیم. بله شما می توانید از متن بازاریابی وب سایت های تأمین کننده استفاده کنید، اما باید بدانید که مشتریان و SEO محتوای اصلی و یونیک را دوست داشته و اگر شما این کار را بکنید، از شما تشکر خواهند کرد. یعنی در مورد دسته بندی های اصلی و دسته بندی های فرعی خود زیاده روی نکنید. چرا؟ چون ساختار ساده تر سایت باعث می‌شود موتورهای جستجو راحت تر سایت شما را بخزند و محصولات شما را رتبه بندی کنند. اما این نوع صفحات به ندرت باعث فروش مستقیم سایت‌های فروشگاهی می‌شوند. با این اوصاف می‌توانید از بازاریابی محتوا برای تقویت صفحات مهم (صفحات محصول و دسته‌بندی) در سایت‌های فروشگاهی خود استفاده کنید.

در دوره آنلاین Learn How to Get Organic Traffic From Search نیز اصول سئو برای افراد مبتدی آموزش داده شده است. شرکت‌کنندگان در دوره رایگان Ahrefs اصول تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی صفحه و شروع سئو سایت را آموزش می‌بینند. بسیاری از افراد با یادگیری اصول سئو و بهینه‌سازی سایت، وارد این حرفه می‌شوند. در حال حاضر هیچ رشته دانشگاهی مباحث مربوط به سئو و تولید محتوای وب‌سایت را به شما آموزش نمی‌دهد؛ اما دوره‌های حرفه‌ای زیادی هستند که علاوه بر یادگیری SEO، به شما مدرک بین المللی معتبر هم اهدا می‌کنند. قیمت سئو سایت فروشگاهی با توجه به عواملی مانند ابعاد سایت، سختی کلمات کلیدی، مدت و هدف پروژه و سطح رقبای موجود در فضای اینترنت متغیر است و به همین دلیل نمی‌توان رقم دقیقی برای هزینه سئو سایت فروشگاهی تعیین نمود. سایت‌هایی که شلوغ و بی‎‌نظم هستند؛ کاربران را گیج و سردرگم می‌کنند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری